1 min read

Digitalisera en matta?

Digitalisera en matta?

Kasthall är en svensk tillverkare av mattor som de flesta i Sverige nog inte har någon aning om existerar. Bolaget har funnit sedan 1889 och inriktar sig mot offentliga miljöer och även individer som vill ha det absolut bästa som finns på marknaden.

Vår utmaning var att omsätta designen som traditionellt reflekterade svensk hantverkstradtion till ett internationellt high-end varumärke. Här hade vi ett fantastiskt samarbete med Kasthalls marknadsavdelning. Designen skedde i samarbete med Göteborgsbolaget Rapid Images. Utveckling och implementeringen sköttes av oss internt.

Detta var starten på projektet som har inneburit en totalt omstrukturering om hur Kasthall jobbar digitalt. Kasthall ville ha ett lättanvänt CRM som kunde dra nytta av den data som genererades via deras online platform. Vi migrerade därför Kasthall från deras tidigare CRM, Microsoft Dynamics till HubSpot. Vi har även integrerat det med deras övriga teknikstack för att få ett lättanvänt system där data står i centrum. Vi har även assisterat i övergången en något spretig martech stack till HubSpot marketing automation.

Det skall bli jättespännande att följa utveckling i detta bolag framåt.

Hur agilt är agilt?

Hur agilt är agilt?

Att leda ett projekt kan vara ett tuft uppdrag, särskilt när det går snett eftersom förväntningarna inte var tydligt angivna. Och vet du vad? Det...

Read More
Så genererar du innehåll snabbare och effektivare

Så genererar du innehåll snabbare och effektivare

Med hjälp av de senaste uppdateringarna i HubSpot kan du effektivisera processen för att generera innehåll och samtidigt förbättra din ranking på...

Read More